Panik

Igår fick Theo feberkramp på kvällen efter att han badat. Först fick han extrem feberfrossa och hade närmare 40graders feber. Noelle skulle äta glass och han fick lite också för att svalka ner sig. Sen blev han alldeles blek och konstig, kräktes upp glassen efter bara några skedar, började krampa och blev alldeles vit. Jag vet att feberkramp är ofarligt men så rädd har jag inte blivit innan tror jag. Riktigt riktigt obehagligt. Vi ringde ambulansen och dom kom snabbt och va jättegulliga. Åkte med till barnakuten för säkerhets skull och han fick Kåvepenin utskrivet mot öroninflammation plus rekommendation om högre doser febernedsättande. Läkaren frågade om vi ville stanna kvar för observation men vi kände att vi lika gärna kunde åka hem nu när vi kan ge honom mer febernedsättande så blir det förhoppningsvid lite lättare att kontrollera febern. Han har feber idag med men den brukar öka framåt kvällen så vi får se hur det blir idag. Får han lika hög feber i kväll så åker jag nog in med honom igen för det är fjärde dygnet nu och jag vil INTE vara med om en feberkramp igen. Och jag vet att han fick en lindrig feberkramp, det hade kunnat vara mycket värre och det vill jag definitivt inte va med om.

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars lilleman :( Låter jättehemskt. Skönt att han mår bättre nu. Fy va hemskt det är när ens barn är sjuka....

2011-10-10 @ 21:18:47
URL: http://annatje77.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0