En vardag fylld av måsten

Måste plugga, måste fixa i ordning hemma, måste tvätta, måste laga god och näringsrik mat till barnen, måste träna, måste försöka hålla lite i ordning på sig själv så att man inte förfaller helt...jag hade kunnat fortsätta och fylla en sida med måsten. Finns ju ingen chans egentligen att man hinner med allt som måste göras, men hur fan ska man prioritera när det är just MÅSTEN? Det finns ju inte så mycket utrymme att skita i att handla direkt för då har man inget att äta liksom... eller skita i tvätten..nä det funkar ju inte heller. Jag kan däremot skita i att städa hemma, men då kommer jag att sitta här sönderstressad i ett berg av leksaker, barnkläder, smulor runt köksbordet osv. Jaja..det är bara att kämpa på. Denna hösten ska jag satsa lite på mig själv, vissa "renoveringar" ska göras och det skäms jag inte över. För att vara en bra mamma och partner behöver man må bra själv också. Mina barn är det viktigaste i mitt liv och jag gör allt för dom men man behöver som sagt ta hand om sig själv lite också för att orka. Har varit supereffektiv idag och fått en del skrivet på ena tentan. Hur det går på seminariet i morgon återstår att se. Hade väl kunnat va lite bättre förberedd men jag orkar bara inte läsa mer idag. En kopp kaffe och en stunds vila sen ska mina änglar hämtas på dagis.

Funderar på att köpa denna jackan..lite dyr kanske men vi får se =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0