Svensk sommar..

..och den är snart slut dessutom. Efter förra sommaren och den superkalla vintern förväntade jag mig en riktigt varm sommar, men icke. Ingen jogging i kväll tyvärr, ska mysa lite inomhus men en kopp kaffe istället. Kristian kom hem med en ny Nokia N8:a till mig så nu har jag minsann en ny (om än likadan som innan) och förhoppningsvis fungerande mobil.
Noelle hade lite ont i magen nu på eftermiddagen och min oro för hur det verkligen fungerar med kosten på dagis stärks. För er som inte vet så har min dotter celiaki, dvs glutenintolerans, och hon får direkt skador på tarmen om hon får i sig gluten. Vi ska på blodprov nu i slutet på augusti och det ska bli spännande att se hur hennes värden är. Hoppas hoppas hoppas att dom har blivit bra!! Min lilla plutt har haft tillräckligt ont i magen nu. Vi är medlemmar i Svenska celiakiförbundet, och jag hittade även dom på facebook där dom har ca 5000 medlemmar. Riktigt bra att det finns forum där man kan ställa frågor till andra med sjukdomen, för frågor dyker det upp hela tiden vill jag lova. Börja inte lusläsa innehållsförteckningar om ni inte vill bli förskräckta, jag var inte medveten om hur mycket skit (rent ut sagt) som finns i maten vi äter och ger våra barn innan Noelle blev sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0