Missbruk

Jag är så djupt ner i mitt chokladmissbruk igen efter nästa fyra månader av hårdträning. En sträckning i ljumsken räckte för att jag skulle tappa all motivation. Usch och fy. Har varit jättesugen på att springa dom här kvällarna men jag vågar inte för benet gör fortfarande lite ont. Dessutom är jag sjukt frustrerad över hur jag ska få dagispersonalen att få lite mer kunskap om Noelles sjukdom, det känns aldrig som att det finns tid att prata med dom om det. Jag kan inte begära att dom ska kunna en massa om celiaki, det kunde ju inte jag heller innan Noelle fick det, vill bara att dom ska förstå allvaret i det hela och att man inte kan jämföra hennes sjukdom med t ex laktosintolerans. Hon får skador som kan leda till allvarliga sjukdomar om kosten inte sköts. På måndag ska jag ringa till underbara Maria på Noelles BVC och fråga om hon möjligen kan komma ut till förskolan och berätta lite om sjukdomen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0