Kö..

Sitter i skrivande stund i telefonkö hos skatteverket. Ska betala in min restskatt men har såklart slarvat bort inbetalningskortet, det är jag i ett nötskal. Hade precis plats 158 i kön och man kan inte bli uppringd så det är bara att snällt vänta på sin tur.
Dag 2 av Theos inskolning gick också bra, vi var ute och lekte hela tiden. Jag är livrädd för deras rutchkana (hur fan stavas det??) som finns på lekplatsen för den är helt livsfarlig för en ettåring. Uppe på en kulle, lång trappa (som dessutom blir täckt med is på vintern) och sjukt brant åkväg ner. Det var en av dom andra inskolningsbarnen som redan slagit sig där. Hur ska dom kunna hålla kolla på alla ettåringar som börjar nu så att dom inte slår sig där? Personalen säger själv att den är farlig och att den ska tas bort, men till våren. Vad hjälper det nu liksom? Jag ska säga till att Theo INTE får vara och leka i den själv under några omständigheter. Hur ska det gå för mig att släppa kontrollen egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0