Jobbigt

Mmmmmm det är precis vad det är att jobba på ett fängelse.. Visste faktiskt inte att jag skulle känna såhär. Har aldrig satt min fot på en anstalt förrän igår då vår praktik startade och det är ingen positiv miljö vill jag lova. Visst, jag har bara varit där i två dagar men jag har mått jättedåligt när jag har gått därifrån båda dagarna. Idag blev jag alldeles gråtfärdig när två underbart söta små pojkar (kanske ett och tre år ungefär) kom med sin mamma för att besöka sin pappa som sitter på anstalten. Dom ska gå igenom säkerhetskontroll även dom och det känns inte som en miljö där man vill se små barn. Tydligen är det också väldigt vanligt att barn utnyttjas för att smuggla in både det ena och det andra, fruktansvärt! Ja jag vänjer mig kanske såsmåningom men just nu känns det jättetungt. Det känns som att man går in i en helt annan värld varje dag när man går till jobbet och jag är SÅ tacksam när jag får gå därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0