Äntligen har hon somnat

Visst har jag lyckats göra det bästa av dagen! Var ute och promenerade i solen och dottern var tröstlös och skrek hela rundan. Inte ens nappen var tillräcklig. Väl hemma var det bara att spänna på sig babybjörnen så att hon kunde vara med mamma överallt, inget annat dög. Ja efter att ha burit runt på henne nio månader i magen är man ganska van vid att vara framtung. Men jag höll minsann modet uppe och tröstade, matade och bytade blöjor med bästa humör. Lagom till sambon kom hem somnade hon på soffan inlindad i sin "tummen"-filt och där ligger hon ännu. Det är ganska hemskt egentligen att man längtar tills de små somnar men att vara hemma själv med en liten är inte det lättaste har jag märkt. Pauserna när man får vila lite är guld värda.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Passa på pauserna nu! Jag kom tänka på min kollega som sa något i denna stil: "Passa på och var med varandra, NJUT NU, för att såfort de närmar sig tonåren är det kört, då är du uppe lika länge som en själv och då blir det helt plötsligt jättesvårt att orka med att vänta tills de har somnat för att kunna ha tid över till lite mysig/passionerad sex"

:)

Kraaaaaaaaaaaaam

//E

2008-05-16 @ 21:44:08
URL: http://eer.blogg.se
Postat av: Grandinar'n

Gillar din blogg skarpt!!
Kommer fortsätta snurra in här så jag tänkte bara höra om det är ok om jag länkar dig från min sida?
Kram, nyblivna mamman. :)

2008-05-17 @ 12:49:52
URL: http://ceekaay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0