Slarvig?

Jag sitter här och undrar..är alla andra mammor sådär väldigt husliga och duktiga? Är det bara jag som inte hinner laga ordentlig middag varje dag, baka och samtidigt hålla iordning på allt annat i hemmet? Tycker att alla verkar så sjukt duktiga. Eller gör dom som jag - köper färdiga kakor och slänger in allt skit som man inte hinner med i garderoben där ingen ser?
Jag har dessutom kommit i den fasen att jag inte orkar ta tag i någonting eftersom vi ändå ska flytta snart, det känns liksom inte lönt. Det ska bli skönt att flytta och rensa ut allt skräp som man samlat på sig och ändå aldrig kommer att använda. Börja om på nytt helt enkelt. Det blir ju lite så när man flyttar, då slänger man gammalt och börjar samla på nytt skräp.

Kommentarer
Postat av: lok

jag går upp kl 0500 varje morgon och bakar färskt dinkelbröd till oss, samtidigt som jag moppar köksgolvet med vänstern. Varje middag består av en väl genomtänkt kostcirkelkompostion och vi äter alltid färskt frukt om vi någonsin unnar oss efterrätt. céan vill inte ens ha godis på lördagar "snälla mamma, kan jag få lite mer groddar?" ber han rart och då kan jag ju såklart inte neka.



eller hur var det nu...? jag säger: njut nu av att kunna sunka lite med käket, sen när hon blir större och ska äta samma mat så kan man ju försöka vara lite nogrannare. Hälsningar/vi som successivt sänkt kraven..

2008-08-15 @ 22:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0