Flytten närmar sig

Snart ska vi flytta! Gud va tiden går fort, hinner inte med. Om en månad börjar vi renoveringen av vår nya lägenhet och när det är färdigt flyttar vi. Jag som svor att jag aldrig skulle renovera mer..och nu är det dags igen liksom.
Det som kommer bli roligt är att inreda dotterns rum, har redan börjat titta på möbler, lampor, väggdekorationer och annat kul. Sen är det ju såklart det efterlängtade badkaret som hägrar. Jag ska bada VARJE dag hela vintern har jag bestämt. Badkar är helt klart underskattade. Hoppas att vi slipper en massa strul med renoveringen bara och att allt går smidigt.
Vi kommer att få ganska hög månadskostnad till en början och idag skulle jag sätta mig och fylla i en blankett från skatteverket om skattejämkning. Insåg ganska snabbt att det är ungefär samma som en deklaration och att det antagligen hade tagit två år för mig att fylla i den utan hjälp. Det blir att ta sig till skatteverket på måndag så jag får en genomgång och förhoppningsvis fattar hur man ska fylla i den. Varför måste det alltid vara så krångligt och omständigt att ha kontakt med myndigheter??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0