Det här med budget..

Det var ju f-n vad allt ska kosta pengar alltså. IKEA ska ha 500kr extra för att leverera på en bestämd tid och man får betala för ha någonstans att slänga skräp från lägenheten så som vitvaror och betong. Jag undrar om någon någonsin har lyckats hålla sin budget vid en renovering, det verkar som att hur man än vänder och vrider på det så går det inte ihop. Denna gången trodde vi att vi lärt oss från föregående renovering och räknat högt, men icke. Nu sitter vi här igen och undrar hur vi ska ha råd med allt.
Postivt är i alla fall att det  går framåt i nya lägenheten och som det ser ut nu så kan vi kanske flytta in redan om två veckor!

Kommentarer
Postat av: bebisprat

Hej! Usch, känner igen mig. Det här med familjeekonomi tar musten ur mig just nu. Vi ska oxå flytta om tre veckor och jag ska sälja min lilla etta. Gör verkligen en "uppfräschning light" men även den kostade mer än jag trott. Fattar inte hur ni ORKAR renovera nu med en liten bebis o allt? Vartifrån får människor sin ork? Beundrar er. Lycka till!

2008-09-08 @ 22:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0